Ännu en helg

Det känns väldigt konstigt att jag redan har varit här i två månader och nästan tre veckor. Ibland känns det som jag nyss kom och fortfarande lika vilsen och ibland som om jag bott här hur länge som helst. Under senaste veckan har jag haft väldigt mycket hemlängtan och det har vart lite si och så men nu är det ny vecka och det känns redan mycket bättre!

I torsdags hängde jag med Federica, det har blivit vår dag haha, så skönt att hon bor nära mig. Vi åkte till Mount Hawthorn och tog en kaffe och pratade massa. Hon berättade även om en öl-festival hon skulle på på fredagen vilket jag tyckte lät kul så det ville jag ju såklart följa med på.

På fredagen var det för första gången på länge fint väder här och solen titta fram och vi hade nog upp till 17 grader, så passade på att sola ansiktet lite och bara njöt. På kvällen hade jag först lite pizza-mys med familjen och kika lite på film. Efter det kom Federica och Margaritha hit och vi tog en uber till öl-festivalen. Där mötte vi även upp Martina, yttligare en italiensk au-pair, så det var tre italienare och jag detta innebar att jag var ett huvud längre än alla haha. Mysigt att strosa runt bland tält och i en typ lada med massa god mat och olika öl och cider sorter.

 

 
 På lördagen bestämde jag mig för att gå in till city vilket inte är super långt, typ 7km. Självklart kom världens skur så tog buss sista kilometern haha, vill ju inte gå runt genomblöt. I stan var det meningen att jag skulle möta upp Lisa och vi skulle till Herisson Island men så blev det inte riktigt.. Efter mycket missförstånd och så gav vi upp ön och gick och åt istället och såklart blev det burgare. Vi har ju bestämt oss att vi ska bli professionella hamburgare-provare och har även kommit på ett system till det hela. Men det förklarar jag senare. Sen strosa vi runt, tog en sväng till visitor centre och hitta massa bra broshyrer till våra resor. Sen hade vi sleepover hos Lisa och kikade och kollade genom alla broshyrer och även bilder från min backpacker resa och hennes backpacker resa så mysigt.
 
 
 
På söndagen tog vi oss till Heirsson island i alla fall, en mysig liten ö som ligger i Swan river som går nästan mitt i city. Fin liten strosningsö och som även har kängurus, vilket vi såklart uppskatta väldigt mycket. Vi knäppte några bilder på kängrusarna och sen begav vi oss tillbaka in mot stan. Efter en sån här upplevelse var vi ju såklart hungriga och begav oss på jakt efter nått att äta. Självklart blev det burgare! Denna gång fick det bli Grill’d igen, men det är ju så himla gott!! Här kom vi även på ett rankningsystem, så nu klassas vi som professionella hamburgare-provare, vilket ni snart kommer få se. Men först lite bilder från helgen:
 
 

 

 
 
-
 
 
 
 
 
Här är alla resturanger vi ska försöka hinna prova på under vår tid som provsamkare
 
 
Nu är det redan torsdag och det här nästan gått en till vecka sen jag skrev detta.. Men denna vecka har inte vart super intressant förutom att jag spela INNEBANDY i måndags!! Det var så himla kul!! Jag fick följa med laget Lisa har spelaade med förra veckan och det var bara matcher för skoj. Det var så kul det gjorde hela min vecka!
 
Ha det så bra så hörs vi snart
 

Kommentera här: