10/2

Whitsundays segling

Idag har vi kommit tillbaka från två dagars segling. Det var en upplevelse kan man säga. Vi var 23 st plus 3 st som jobba som skulle bo på båten under dom närmsta dagarna vilket jag trodde var omöjligt. Båten kändes så liten och trång men vi fick minsann plats allihopa.

Första dagen åkte vi ut till ett ställe där vi snorkla. Här såg vi missa fiskar och fina koraller. Efter det åkte vi till stället vi skulle sova på under natten. Precis bredvid oss låg en strand som vi åkte över med en lite båt och såg solnedgången som var hur fin som helst! Sen serverades mat och alla rester som blev över kastades ut i vatten i hopp om att det skulle komma hajar. Jag såg tyvärr ingen haj men några andra på båten gjorde det . Att sova i båten var rena döden, det var så varmt!!

Andra dagen var inte lika rolig då jag blev himla åksjuk. Jag satt längs med båtens kant tillsammans med en annan tjej och kämpade. När vi sen kom fram till whitehaven beach så skulle vi ta den lilla båten in och omtumlad som jag var så missar jag alla trappsteg på båten ner till den lilla båten. Mitt knä fick en liten smäll och jag kände mig fortfarande väldigt borta så tråkigt nog kunde jag inte njuta så mycket av den fina stranden. Men jag var där och jag badade och som tur vAr tog iallafall Karro lite kort. Vårt nästa stopp var ett annat snorkel ställe. Denna gång var det inte lika lätt att klättra ner för stegen och jag tänkte nästan skippa och snorkla. Men som tur var var han som jobba där väldigt hjälpsam och jag kom tillslut i vattnet vilket jag inte ångrar för en sekund. Det här snorkel stället var ännu bättre än det första!! Sen snorkla vi på ännu ett till ställe och båda gångerna hade jag kamera med mig så tänkte visa lite bilder sen.

Sista dagen gick vi upp klockan sex och hoppa direkt i vattnet för att snorkla lite mer. Det här blev lätt mitt favoritställe då jag fick se 3 sköldpaddor!!! Tråkigt nog gav jag min kamera till Karro som åkte tillbaka till båten tidigare så jag har ingen bild. Men det var hur häftigt som helst när dom simma precis bredvid en!! Sen var vi tillbaka på fastlandet vid 10 och sen dess har vi chillat vid deras utomhuspool med sandstrand och käkat.

Hoppas ni tycker om detaljrika inlägg för när man sitter på nattbussen blir man lätt uttråkad och då är blogga en bra tidsfördriv.

Ha det så bra

 
Mitt mästerverk på stranden 
 
karro redo för snorkling 
 
 
 
Här försöker jag ta en selfie med en fisk men gick lite sådär 
 
 
Det var sjukt hur nära alla fiskar simmade och om dom slängde i mat hade man 100 fiskar stora som små runt sig.
 
En Nemo-fisk 
 
 
här ligger vi på däck och solar och tar vara på dom sista timmarna på båten. 

 

 

Kommentera här: