Cairns

05:30 i lördags kom vi fram med nattbussen till vårt sista stop här i Australien. Vi tog en taxi till vårt hostel då vi inte riktigt visste vart vi skulle och vi var väldigt trötta.

Hostlet hade inte öppnat men tur som vi hade var dörren öppen och vi kunde lägga oss på några soffor för att sova en stund till.

Sen var det dags för Karolina att åka iväg till sin fallskärmshoppning. Detta innebar att jag skulle vara själv i cirka 5 timmar!? Det kändes väldigt tomt eftersom vi alltid vart vi två i snart 6 veckor. Jag åkte iallafall ner till stan och gick lite på en marknad, kika i lite affärer och självklart passade på att besöka den svenska affären. Skulle kunna ha köpt med mig allt därifrån men det fick bli lite lösgodis ihop om att Karro ville gå tillbaka en annan dag och äta.

Sen strosa jag runt lite på gatorna och vid vattnet tills mitt knä sa ifrån. Då åkte jag tillbaka till hostlet och checkade in oss och läste lite i väntan på Karro och få höra hur det gått.

Sen åt vi på resturang, packade våra väskor och gick och la oss. För på söndagen var det dags för en dag-snorkel tur.

Ha det bra!!

 
Deras fina Utomhuspool 
 
 
 

Kommentera här: