Resten av Nordön

Nästa stop på listan var Rotorua. Ett ställe som vi gjorde ett kort stop i och inte gjorde så mycket mer än sov och gick en skogspromenad. Vi åkte sen en söder om staden till waikite varma källor vilket var jättecoolt. Här chillade vi runt bland naturligt uppvärmda pooler runt 35 grader.
Här är början av källan där det koka som mest (som vi såg) därav all ånga Bilen rullade sedan vidare mot taupo där det var mycket mer fart och fläng. Ett ställe som hade allt så dig rekommenderar jag er att åka! Här paddlade vi kajak och lyckades bränna oss ganska så mycket (åtminstone jag) men kul var det! Under turen såg vi en som hoppa bungy jump ner mot floden vi var i, kan nog vart det obehagligaste jag sett fy. Vi paddlade inte heller så långt ifrån huka falls som var ett vattenfall som vi sen besökte. Vår guide berättade att någon åkt boogieboard ner där vilket är imponerade
Här är lake taupo
Sen från taupo körde vi ner till Wellington och färjan över till sydön.

Kommentarer:

1 Nasrin:

ÅÅÅH, ni verkar ju ha det så himla bra! kul att man får följa med på er resa här! ta hand om varandra mina älsklingar<3
kram kram

Svar: åh vad glad jag blir att du uppskattar bloggen! Alltid!! Kram kram ❤️❤️
erikajoanna.blogg.se

Kommentera här: