Margaret River

Helgen spenderade jag med familjen nere i Margaret River vilket är ett område som har mycket att erbjuda. Det finns mycket fin natur med floden, havet och växterna, det odlas och produceras mycket vin härnere så vart man än åkte fanns det vingårdar och vinprovning och många kolla surfställen och stränder. Vi kom ner på fredakväll till vår lilla stuga som vi skulle bo i. Stugan var en del av en farm med massa djur vilket var super mysigt. På kvällen grilla vi marshmallows och kolla på ensam hemma.

 

På lördagen hann vi med en massa roliga saker. Förmiddagen spendera vi på gården med alla djur, här fanns det alla dom vanliga djuren, hästar, får, lamm, getter, grisar, kycklingar och kalvar. Men det fanns också några lite ovanligare som marsvin lamor, strutsar, alpacas och såklart min favorit kängrun! Barnen älskade att vara här och var redan ute vid sju och grejade med djuren. Vi fick flaskmata kalvarna, lammen och killingarna så söta!!

 

Runt 11 åkte vi ut på lite andra äventyr. Först visa dom mig själva staden, haha den var inte mycket större än Mariestad, sen åkte vi till en strand och fikade. Bara att köra runt i området var så häftigt, det var super fint och det fanns massa utkiksplaster som var jättefint. Vi åkte till en vingård där Frida tog med mig på en vinprovning, haha det var kul, har aldrig vart på det tidigare och är inte jättemycket av en vinprovare då jag tycker allt smakar i princip detsamma. Fred visade hur man skulle titta, lukta så gjorde mitt bästa, kul var det. Efter det åkte vi till en chokladfabrik med jättegod choklad med gratis smakprov, gissa om barnen var lyckliga (och jag) ?!?

 

Sen käka vi lunch på ett ställe som var en ombyggd lada, jättemysigt snacka om bra ide!! Efter det åkte vi runt och kika lite innan vi åkte tillbaka till farmen där det var dags för traktor-åkning. Haha lite mysigt var det väl men roligast hade barnen. Vi stanna vid ett ställle och hade båtrace och grillade marshmallows, mums. Vi kom tillbaka lagom i tid för att ställa sig i kön till Ed Sheeren biljetterna, nervös och taggad var jag, men helt plötsligt lyckades jag komma in och så kunde jag köpa sju biljetter så nu blir det Ed nästa sommar!!!!

 

På söndagen sa vi ett sista hejdå till alla djuren och packade bilen och begav oss hemåt. Med några stopp på utkiksplaster och kisspaus var vi hemma på eftermiddagen och jag var helt slut så spendera resten av kvällen framför one tree hill! En toppen helg med andra ord, nu ska ni få se lite bilder.

 

 

 
 
Tjejernas favorit
 
 
 
Min favorit såklart
 
 
 
 
 
 
Det coola matstället
 
 
 
 
 
Ha det så bra!!

 

 

Kommentera här: