Skollovsvecka

Denna vecka har varit fullt upp verkligen och så rolig. I måndags åkte jag och tjejerna upp till Hillarys boat harbour. Där gick vi först på aqua som är ett ”fisk museum”, dom hade alla sorters fiskar, hajar och saker som lever i havet. Eftersom min kamera både är stöt och vattentålig lät jag tjejerna turas om med den vilket var väldigt populärt. Under en timme hann dom med att knäppa ca 300 bilder haha. Bästa området var ”explore pool” där man kunde känna på sjöstjärnor och kolla närmare på botten med någon slags kikare. Efter ett tag började ungarna tröttna och blev tjuriga vilket nu jag förstår beror på att dom börjar bli hungria oftast, men det säger dom ju sällan. Så då gick vi vidare till hamen och åt Subway och strosa runt. Dom hade en isrink där med så vi roa oss med att titta på alla som försökte åka. Lite knäppt är det ju att det är vinter i juli. Sen lekte dom en stund på stranden innan vi åkte hemåt och då hitta dom en sjöstjärna som spolats upp på stranden och djurvänliga som dom är så hjälpte dom den ner i vattnet och äldsta tjejen höll hela tiden koll på den.

I tisdags så spendera vi största delen av dagen på badhuset och oj vad kul det var. Man blir ju som ett litet barn i vattnet och vi lekte massvis av lekar. Tjejerna är duktiga simmare och går alla på simlektioner, inte vanlig bröstsim utan crawl och fjärilsim och allt vad dom nu kallar det så passade på att få mig en liten lektion med.

I onsdags så var vi hemma och lekte på förmiddagen och sen åkte vi en sväng till ett shopincenter och kika runt där. Vi åt jättegod sushi till lunch på sånt här ställe med sushi tåg, mums. Sen gick vi på bio och såg Bilar 3, den får klart godkänd och tjejerna vart nöjda. När vi kom hem hade vi dansparty, dom tycker det är väldigt kul och jag har lärt dom några av mina bra dansmoves som ”plocka äpplen och lägga som i korgen”, ”boxen” och ”studa stora och lilla bollen” haha dom är så söta. Till kvällsmat gjorde vi hemagjord pizza och tjejerna fick självklart göra sina egna vilket uppskattades. En lyckad dag som avslutades med mariocart på deras wii får 5/5 toaster.

Igår var mellersta tjejen på playdate så då var det bara jag Sasha och Heidi. Vi åkte en sväng till shoopingcentrat idag med och valde ut ett par boots åt mig. Vädret härnere var inte riktigt vad jag trodde så kände att jag ville införskaffa mig ett par boots för regn osv. Det bästa var att det var rea med så blev inte alls så dyrt som jag trodde. På eftermiddagen åkte vi till ett lekland som heter Chipmunks. Jag, Sara och Sofia hade ordnat en liten playdate för tjejerna och lite för oss själva med haha, det är alltid kul att hänga med folk i sin egen ålder med. Alla tjejer var nöjda och efter några timmars lekande återvände vi hemåt. Det dumma är att Sofia och Sara bor så långt ifrån oss så vi fick åka en bit och påväg hem hamna vi mitt i all trafik så tog typ 30 min extra hem. Som tur var så var jag förberedd och hade med mig film till lilla tjejen och ipad till stora så dom skulle vara nöjda hela resen.

Idag är det fredag och jag är ledig nu på förmiddagen så jag passar på att tvätta och städa mitt rum lite. I eftermiddag ska vi åka till Margret river som jag tror kommer bli super bra!!

Här är lite bilder:

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Från måndagen
 
 
Från torsdagen
 
Ha de så bra!!

Kommentera här: