Perth

Efter lite mer en än månad hemmá för att hälsa på alla var det dags för ett nytt ävenryr, att vara aupair. Igår eller i förrgår hur det nu blir skjutsa mamma och pappa ner mig till Landvetter. Vi åt max och sen vinka dom av mig. Först bar det av till Helsinki, en kort flygtur på nästan två timmar. I Helsingfors hann jag inte mer än att gå på toa innan det var dags att gå på nästa plan. 11 timmar senare befann jag mig i Singapore. Efter lite väntetid var jag snart på mitt sista plan ner till Perth. En sträcka på fem timmar som kändes dubbel så lång. Det var inga problem i tullen och på andra sidan väntade min värdmamma som var snäll och hämtade mig trots att det var mitt i natten.
 
Idag har dom visat mig runt lite i området, skolan, ett litet cenrum där vi åt lunch och lite annat. Det har varit mycket att ta in men det har varit riktigt roligt och det känns som det kommer bli riktigt bra. Nu har jag packar upp lite kläder och grejer här i mitt rum som jag redan trivs bra med. Klockan är bara 8 här men jag är redan jättetrött så tänkte krypa ner i sängen och kolla på lite netflix och sen sova. Men nu vet ni att jag är framme och allt är bra!'
 
 
här är två bilder från mitt rum
 
Ha det så bra

Kommentera här: