Koh samui

Vi kom fram på vårt boende chaweng skybar and hotel på ön runt klockan tolv i onsdags (8/3). Hotellet var fint och låg mitt i stan och nära stranden, mycket bättre kan det inte bli. Vi var väldigt trötta och hungriga så vi gick till en resturang. Vi hade sett en skylt med svenska flaggan som det stod pizzeria på och där hade vi gärna velat äta men det var ju stängt. Så istället fick det bli lite vanlig thaimat. Planen var sen att ta en liten nap eftersom alla var så trötta men vi råka sova ända till åtta på kvällen. Sen chillade vi ett bra tag på rummet innan vi begav oss ut för att äta. Nackdelen var att det svenska stället hade slutat med mat men vi blev kvar där och pratade med ägaren som gav oss massa tips om öarna och full moon party som vi skulle på. När vi väl kom därifrån var det mesta stängt så vi åkte till ett donken. Innan vi åkte hem så kollade vi in ett beachparty som låg precis bredvid för att få lite smak för det och det fick vi verkligen.

Dagen efter hade vi planerat att ha beachday. Efter frukosten gick vi ner till stranden och hyrde solstolar och där spenderade vi hela dagen. På kvällen åt vi lite nudlar på hotellet för att spara lite pengar. Här i Thailand har det blivit mycket restauranger så det är tur det inte är så dyrt iallafall. Efter det gick vi ut och kikade på en marknad som fanns precis bredvid oss och alla tre blev en fotlänk rikare. Sen packa vi våra väskor och la oss tidigt för dagen efter skulle vi ta båten över till nästa ö, koh phangan.