En vecka med familjen

Nu är det måndag igen och förra veckan kan vart den snabbaste här utav alla. Jag hämtade Bella på söndagkväll från flygplasten och oj vad roligt det var att träffa henne igen!! Eftersom det var mitt i natten så hann vi inte göra mer än att åka hem och sova.

På måndagen tog jag med henne och Sasha till Cottesloe beach och vi hade en strand-dag. Vid tre hämta vi dom andra tjejorna och på kvällen drog vi ner till Leederville. Vi strosa runt på gatorna och jag visade såklart min favvo- burgarställe, grill’d!!

 

 

 
 
 
 

På tisdagen hängde vi med barnen på dagen. Jag visa Bella området jag bor i och min vardag helt enkelt. På kvällen åkte vi in till city för lite shopping, det var bara en affär öppen men det gjorde oss inget. Vi gick runt i den och lyckades få med oss lite saker ändå. Sen på kvällen åt vi på ett taco ställe och oj vad gott det var!!

 

Lake monger
 
 

På onsdag fick jag äntligen träffa mamma och pappa!! Så roligt, man har ju saknat dom lite ändå! Vi börja dagen med en brunch i Northbridge, mums!! Sen turista vi lite, jag tog med dom till Kings park där vi gick runt lite. Efter det åkte vi till Perts secret garden, som är ett himla mysigt ställe där träden växer som i sagor. Där kom även två svarta svanar på den lilla floden vilket var passande. Sen åkte vi till ikea för lite lunch innan det var dags att hämta barnen.

 

 

 
 
Bella ville inte riktigt vara med på pappas selfie men det löste sig ju bra ändå
 
 
 
I Perths secret garden

Jag tog med dom alllihopa och hämtade barnen, föräldrana på skolan undrade nog lite haha men så fick det vara. Vi tog med barnen direkt till stranden. Vi hade lite piknick och byggde sandslott, en lyckad eftermiddag. På kvällen blev det lite innebandy. Bellan var med och träna och mamma och pappa supporta från sidan, riktigt kul. Vår tränare tyckte med det blev kul med så många svenskar (dom älskar svenskar som spelar ib eftersom det inte är så stort här) och satte mig Lisa och Bella i samma kedja, så roligt att spela med dom.  Självklart blev det en donk efter träningen med så som det ska vara efter ib.

 

På torsdagen blev det mer turistande. Vi åkte upp till Yanchep national park för att se vilda kängurus och koalor. Vilket vi fick se, plus lite mer haha.  Vi bestämde oss för att gå en liten promenad där vi fick se lite fåglar och det bästa av allt en ”mini krokodil” som mamma och bella uttryckte det. Egentligen var det bara en ödla, lite coolt.

 

 

 
 
 
 
 
''

 

  

Vi åkte till stranden och passa på att göra lite solning. Resten av eftermiddagen spendera vi i shoppingcentret och såklart en vända på Grill´d, det fick ju inte mamma och pappa missa. På kvällen strosa vi runt i Elizabeth Quay och åt timtams.

 

 

 

På fredagen hade vi stora planer – ÅKA TILL ROTTNEST!! En jäätefin ö med stränder, jätteklart vatten och underbara små söta Quakkas. Vi hade hyrt cyklar så vi cykla runt på ön, bada, sola, snorkla och snacksa. Det var jättefint väder och allt var himla mysigt. Vi fick även lite utökning då Lisa följde med oss. På kvällen åt vi på en resturang vid vattnet och bara njöt. En toppen dag men vad trött man var när man kom hem!

 

 

 
 
 
 
Quakkan

 

 

 
 
 
Jag och bella på snorkeltur
 
 

På lördagen tog vi en liten längre sovmorgon, käkade brunch på ett ställe nere i stan och spendera dagen med att shoppa och gå runt i city. På kvällen hade Frida bjudit in till grillning, Kul!!

 

 

På söndagen åkte vi ner till Fremantle där vi spendera i princip hela dagen. Först gick vi på deras marknad, köpte lite turistsaker. Vi åt lunch på Little Creatures som är ett ölbryggeri/resturang, lite häftigt. Vi prova på känguru, helt ok men ändå inget jag skulle välja att äta. Sen gick vi i lite affärer, drack lite kaffe och bara gled runt. Innan det var dags att dra sig mot flygplatsen satt vi i elizabeth Quay och kika solnedgången. Sen var det dags att vinka av dom på flygplatsen, lite tråkigt såklart men är ju bara en månad innan jag träffar dom igen.

 
 
Kängurun
 
 

 

 

 
 
 

XX

 

Kommentera här: