Tillbaka till det vanliga

Nu har vi haft en vanlig vecka och barnen är tillbaka i skolan. I måndags var jag ledig eftersom Frida var hemma och då passa jag på att göra lite utflykter.

Först åka jag till en park jag läst om, Perth’s secret garden. Det var en väldigt fin park, naturen var så nice! Jag vandra runt där ett tag sen insåg jag att det är väldigt höga buskar och våtmark och att jag är i Australien så då blev jag rädd för alla djur. Det börja rassla i en buske och då sprang jag tillbaka till bilen haha.

 
 

Efter det åkte jag till ett shoppingcenter och strosa och på kvällen spela jag innebandy. Jag åkte hemifrån vid halv fem och hämta upp Lisa sen åkte vi en halvtimme till matchen, det är ju lite avstånd här kan man ju säga. Vi spela match mot ett gäng gubbar som var bara klaga på domaren, som var stackars Lisa, tyckte synd om henne. Efter Lisas match som jag också var med och spela lite på (och jag gjorde mål, stolt) åkte vi till donken som det ska vara efter match. Sen kom jag hem runt 11, det blir många timmar på innebandyn för allt ligger så långt bort, det är tur att man har mycket fritid här!

I fredags var det äntligen lite riktig värme här så då passa jag och Lisa på att hänga på stranden på dagen, himla trevligt! På kvällen satt Lisa barnvakt så då gjorde jag henne lite sällskap och vi åt lite godis och bara chilla.

 

 

 
Det var Jättefin solnedgång på fredagen men vi hann inte till någon strand så njöt av den i bilen.
 
På lördagen hade vi bokat biljetter till RnB party med massa olika artister under hela dagen. Eftersom även denna dag bjöd på strålande väder så ville vi passa på att njuta av vädret med så vi hade lite poolhäng först. En trevlig dag med bra musik, det var Kelis, Kelly Rowland, Ne-Yo och Sean Paul och det blev en bra kväll men ack så trötta vi blev.
 
På söndagen hade vi två vändejter inplanderade, en brunch på förmiddagen med Anna och en ny svensk au-pair. Tyvärr blev det lite missförstånd så sluta med att jag och Lisa kämpat oss upp halv nio men ändå äta brunch själva haha.
 
Xx
 

Kommentera här: