Helgen i Houston

Nu har jag landat i Chicago, det var riktigt tråkigt att lämna Houston. Trivdes jättebra där och med Tina och hennes vänner. 

I fredags iallafall så strosade jag runt på dagen runt om i Houston. Jag var i en park där man såg Houston skyline bra ifrån, jag hamna mitt i en protest mot vapen. Det var elever som protesterade eftersom det vart en del skolskjutningar i USA. Sen strosa jag bara runt i city.  

 
 
 
 

På kvällen mötte jag och Tina upp Helen och Julie, en tysk och en belgisk som också gör praktik här. Vi åt på ett jättegott thaiställe och sen chilla vi hemma hos Tina. 

 Haha kanske inte bästa matbilden med 
 

På lördagen var det dags för en liten dagsutflykt till Kemah. Jag och Tina börja dagen med att gå och äta amerikanska pannkakor, såå gott. Sen kom Helen och Julia, en annan tysk tjej och vi åkte till Kemah. Kemah är ett ställe vid kusten som har en pir med ett nöjesfält. Det var en rolig dag med mat och en åktur på bergochdalbanan. Vädret var mindre bra men det gjorde inte så mycket. 

Så mums
 
 
 
 
 
 

På kvällen anslöt även Julie och hade vi lite fest haha. Vi köpte chips, reeses, m&ms kakor och vin och hade en trevlig kväll hos Tina. 

 
 

På söndagen tog vi det bara lugnt, gick en promenad i området. Vi kika även lite i affärer och käkade. Vi käkade på det konstigaste stället ”kyckling och munkar”, så konstig combo.. Det ännu mer konstiga är att vi råkar beställa en munk med caramelsås med bacon på?!? Men det var över förväntan och var faktiskt väldigt gott, så jag är nöjd.

 
Tinas munk 
 
här är bacon munken, men visst ser den god ut?!
 
Ha det gött!!
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: