New York del 2

Andra dagen i New York vakande jag lika tidigt men då tänkte jag ingen idé att ligga här så hängde på låset till frukosten. Till frukost fick man kaffe, en bagel och en frukt vilket räckte gott och väl skönt att inte behöva leta efter nått på morgonen.

 

Först på schemat stod Empire State building. När jag kom dit var det ingen kö alls, såå skönt så det var bara att åka upp. Där uppe var det så bra utsikt över staden, riktigt häftigt att se.

 
 

Efter chillade jag på starbucks ett tag innan jag åkte ner till beattry park och tog en titt på frihetsgudinnan. Sen kom världens regnväder så jag tog skydd på ett museum som visade sig vara lite intressant ändå. Det handla om amerikanska ursprungsbefolkningen, så mycket indian saker. 

 
 
Till lunch var det en dags för en ny hamburgare resturang  som skulle testas, denna gång blev det Five Guys. 
 

På eftermiddagen blev det ett stopp på grand central, lite chill och sen strosa jag på Broadway och Times’ Square och lite shopping.

 
 

 

Härliga dager i New York, men nu bär det av mot varmare breddgrader, Santo domingo och dominikanska republiken. 

Ha det gött!!

 
 

Kommentera här: