New York

Hejsan allihopa!! Lite sen start med mitt bloggande men nu tänkte jag iallafall köra igång! Just nu är jag i Santo domingo, dominikanska republiken på mitt hostel. Jag kom igår och har bara chillat sen dess. Här är min New York vistelse:
 

I söndags landade jag i New York lagom trött och sliten efter en hel dags resa. Jag var lite små nervös över vad som väntade mig utanför flyget med tanke på alla kontroller och så vidare. Det var en lång kö och när jag väl kom fram så var det inte så mycket med det haha. Jag visa pass och gav fingeravtryck och sen var det klart. Den jobbigaste delen var redan gjord i Sverige när man fick svara på alla tusen frågor om vad man skulle göra där, hur länge, vart man skulle bo osv. Så då var det bara hämta väskan och bege sig mot hostlet. Jag åkte tåg och subway och det var inte svårt att hitta alls, så skönt!

 

Jag vaknade tidigt första dagen och det snöa?!? Så jag klädde mig så varmt jag kunde ( vilket det inte var) och begav mig ut på sightseeing. Först åkte jag till one world trade center, där dom här Twin Towers stod. Det är ett stort område som är memorial för 9/11 och där tornen stod är bara ”ett hål”. 

 
Det är som en stor fontän och så står det namn på hela kanterna runt 

Sen gick jag vidare till Brooklyn bridge, väldig häftig bro må jag säga med en bra utsikt.

 
Nu var ju inte vädret på topp men ändå
 
 
Efter bron tåg jag subway upp till central park för att promenera lite i den. 
 
Gapstow bridge
 
 
 
 
 
 
John Lennons minnesplats, strawberry Fields 

 

Sen var det dags för lunch och självklart så var det en av alla hamburgare ställen som skulle provas. 

 

Den var god, intr perfekt men klart godkänd 

På eftermiddagen strosa jag runt på Broadway och Times’ Square, kikade lite i affärer och bara njöt av storstan.

 
 
 
 
Ha det så bra!!

Kommentera här: