Födelsedagsfirande

Jag glömde några fina bilder från Fremantle i förra inlägget så dom kan ni ju kika på om ni vill!!
 
Under förra veckan så träffa jag Federica på torsdagen, vi åkte till Scarabough beach. Där mötte vi två andra au-pairer, vi chillade på en bar och bara umgicks, super trevliga tjejer!!

På fredagen kom Lisa hit till mig. Vi gjorde brunch, vilket jag själv tycker vi är mästare på och planera framtida resor. Under halvåret har vi tänkt att hinna åka till bland annat Wave rock, Pinnacles, coral coast och öar och nationalparker i närheten av Perth, så taggad!! Sen var det dags att plocka upp tjejerna på skolan och leka lite med dom. På kvällen käka vi pizza med dom och Frida innan vi åkte till bion. Vi såg Baby driver, en rolig film och får klart godkänt. Efter lite krångel med Lisas busskort blev det en spontan sleepover hos mig, mysigt.

På lördagen åkte vi ner till Lisa och var lite med hennes familj, chillade och kolla lite på greys. På kvällen hade vi på schemat födelsedagsfirande för Anna och Pauliina, en svenk och en finsk aupair. Vi åt mat på en asiatisk resturang med byo (bring your own, vilket innebär att man tar med sin egna dricka, lite knepigt) vilket är bra för oss alla som bor i värdfamilj och inte har så många ställen att vara på. Efter det blev det en sväng till en bar med livemusik som var jättebra, innan jag åkte hem för att sova.

På söndagen hade stora tjejen nått med skolan som firades så här bjöds det på både smörgåstårta och prinsesstårta, hur gott?! Det var drömmen!! Sen åkte jag in till city en sväng och strosa runt med Lisa. Jag köpte ett nytt banan schampoo och balsam som jag ska prova i veckan, det luktar verkligen banan haha. Sen fika vi lite i en park och bara tog det lugnt resten av dagen.
 
 
 
Söta Dave
 
Födelsedagsfirande
 
Mums
 
 
Ha en trevlig helg!!
 

Kommentera här: