Sista tiden i Perth del 2

På torsdagen var jag ledig så då passa jag på att boka en liten tur till Penguin island. Det var jag och alla turist turister ungefär men det var trevligt. Först åkte vi en liten båttur runt några öar, var väldigt fint. Sen kom det några delfiner och hälsa på oss, det var typ 7 stycken så roligt. Delfiner är ett väldigt socialt djur så dom höll på att simma med båten och visade deras fenor. Sen åkte vi förbi en ö där det låg några sjöljeon på stranden. Hör och häpna ena sjölejonet lyfte lite på sitt huvud och that’s it. När dom väl ligger där på stranden rör dom sig inte alls. Sen när dom ”reser” simmar dom i tre till fyra dagar i sträck, så med all rätt att dom ligger där. Efter det åkte vi till Penguin island tog ett litet kik på pingvinerna och ön innan jag åkte tillbaka till Rockingham där Lisa väntade på mig.

 

 

 
 
 
Haha där ligger dom i en hög
 
 

Jag och Lisa var båda lite hungriga så det blev en burgare såklart. När vi satt där och åt kom vi på den brilljanta iden att vi kan ju göra tatuering som vi pratat om idag. Så vi hoppa in i bilen och åkte mot freo. Bilresan fick en liten oväntan vänding då alla bilar helt plötsligt tvärbromsar och bilen bakom mig så kör rakt in i oss. Som tur var gick det bra med oss alla och vi var bara tvungen att lösa dom praktiska sakerna, som inte var det lättaste haha men vi klara det. Det blev ju lite miss i vår planering men vi hitta ändå en tatueringstudio och hann göra vår tatuering. Det var ju lite nervöst när man skulle göra den men gick bra och det kändes knappt. Efter det åkte vi till vår innebandy social game och spela sååå roligt.

 

 
Resultatet
 
Två nöjda men svetttiga tjejer efter träning
 
Xx

 

Kommentera här: