Fraser Island

Nu var det väldigt längesen jag uppdatera men vi har haft mycket att stå i det senaste. Efter Busch camp tog vi bussen upp till Hervey bay där vi checka in på palace hostel. Det var också ifrån detta hostel vi skulle göra vår fraser resa. När vi kom dit hade vi lite genomgång och så handlade vi mat för dom dagarna.

Nästa dag stod klockorna på halv sex då vi hade samling 6 för en informationsfilm. Sen var det dags för avfärd. Jag och Karro hamnade i en bil med sex tyska tjejer och guiden. Först var jag lite skeptisk men guiden var jätteskön och det var en rolig bil! Fraser Island är en jättestor sandö med inga vägar så att åka här var väldigt speciellt. Det var extremt guppigt och lätt att köra fast på många ställen men det klara vi oss ifrån.

Vårt första stopp var en sjö med såna fiskar som äter döda hudceller. Runt sjön var det jättehöga sanddyner vilket var häftigt! Sen var det dags att åka till campinglägret där vi sov två nätter. Det var 10 stora militärtält, ett stort långbord och en bajamaja, väldigt mysigt! Vi lagade mat, körde lite namnlekar och hade trevligt. Efter det gick dom flesta och la sig. Men jag och några tyskar gick ner till stranden och kolla på stjärnorna. Stjärnorna va så fina att det inte ens går att förklara!! En utav tyskarna fråga hur ofta vi svenskar besökte Ikea, så sa jag inte mer än en gång i månaden. Men det trodde han inte på utan i slutändan trodde han vi var på Ikea fyra gånger om dagen haha. Så efter det blev vi kallade Ikea eller sweden.

Andra dagen var det en tidig morgon igen, klockan stod på sju och om man inte var uppe satte Syd vår guide på högsta volymen i bilen. Denna dag besökte vi fyra ställen, Eli creek eller "the hangover pool" som var jättehärligt! Man gick upp en gång så kunde man följa strömmen ner igen till "sjön" där vi satt och chillade och vattenytan var knappt upp till knäna.

Sen var det dags för andra stoppet,
Skeppsvraket som var från första världskriget.

Sen var det dags för tredje stoppet champagne pools, vilket var som en pool men den var naturlig. Den hade typ en "stenvägg" mot haver så när det kom stora vågor kom det in vatten. Det går inte att bada i havet längs med stränderna då det finns massa hajar och farliga magneter.

Och sist ut för dagen var indian head. Dit följde inte jag med då man behövde klättra på stenar upp vilket ät lite tufft. Men Karro tog kort så ni kan få se bild därifrån ändå. Precis innan vi skulle svänga in till campingplatsen fick vi se en dingo!!! På kvällen grillade vi igen. Sen körde vi beerpong och flipcup vilket var jätteroligt och mitt lag vann.

Tredje dagen hade vi ett mål, lake McKenzie (kan tyvärr inte stavningen) mitt favoritställe på hela fraser! Här var vattnet jätteklart och sanden super vit. Syd berättade att man kunde använda sanden som tvål vilket alla gjorde med. Vi tvättade håret och kroppen och huden blev så len. Det var några som borstade tänderna med sanden men det var lite väl för mig och Karro. Sen var det dags att återvända till fastlandet. Det första vi gjorde var att ta en lång dusch för att bli av med all sand som man hade överallt.

Dagen efter var vi trötta så vi tog det mest lugnt och åkte en sväng till shoppingcentret där det blev lite mer shopping att vi planerat men kul var det. Sen var det dags för vår andra nattbuss med Airlie beach som destination.

Stor Applåd till er som orka läsa igenom allt

Ha det gött!

Här är bilarna vi åkte runt i

här är vår grupp

Champagne pools

En dingo

gruppbild igen

Lake McKenzie och Karro tvättar håret

Här testade vi även kamran med rätt inställning