Andra skollovsveckan

Andra skollovsveckan har gått super snabbt. På måndagen var jag ledig så då passade jag på att åka runt lite här i närheten. Först åkte jag till Lake monger som hade en jätte nice promenad slinga. Sen fortsatte jag lite på måfå och bara körde, helt plötsligt var jag vid ikea så självklart tog jag ett litet stopp där. Sen strosa jag runt på shoppingcentrat, en helt okej ledig dag tycker jag.

På tisdagen hade vi inte så mycket planerat jag och tjejerna men som tur var smsa Sara och fråga om vi ville ha playdate. Så då kom dom hit till oss, roligt att umgås med någon i sin ålder. Vi åt knäckebröd och prata svenska (såklart) så var som vi var hemma i Sverige haha.

På onsdagen, första dagen på hur länge som helst som det inte regnat på, tog jag med tjejerna till parken. Efter parken åkte vi in till stadsbibloteket. Klapp på axeln till mig som körde i centrum ska jag säga då det var inte lättaste mitt under dagen och tusen andra bilar, bussar och människor. Bibloteket var supermysigt och fint, hade kunnat stanna i flera timmar. Vi låna varsinn bok och gick sedan och åt sushi. På eftermiddagen gjorde vi en stor teckning, super stor verkligen, som nu sitter på min vägg. Det tog oss flera timmar att få den klar men det var min tanke att hålla dom sysselsatta och stolta visa dom upp den för både deras mamma och pappa. På kvällen var det äntligen dags att åka till flygplatsen och hämta upp LISA!! Helt sjukt att hon är här nu!!!! Hennes värdmamma var själv hemma och kunde inte lämna bebisen så då erbjöd jag mig att köra henne dit. Lättare sagt än gjort, vi var så upptagna att prata så vi körde fel några gånger haha men tillslut kom vi fram. Det dumma här i Australien är att dom har ingen gatubelysning så Jo (lisas värdmamma) fick komma ut så vi hitta rätt hus, så då bjöd hon med mig in med. Vi drack te och prata och hon var super trevlig så tror Lisa kommer få det super bra.

På torsdagen hade vi en playdate inbokat med Evelina och hennes ”barn” som också är halvsvenska. Alltid roligt med playdates. Efter det åkte vi och hämta upp Lisa som spendera resten av dagen med mig och tjejerna och dom älskade verkligen Lisa så det var ju bra. Jag och Lisa har så mycket att ta igen nu så vi prata massa, är så glad att hon kommit hit.

På fredagen var jag med ledig så då passa jag på att städa och ta det lugnt på dagen. På kvällen åkte jag in till northbridge där jag mötte upp Lisa. Vi åt thaimat (mums) och chillade på en bar tills vi skulle möta upp två tyska au-pairer som jag pratat med under dagen. Vi hängde med dom ett tag, sen åkte Lisa hem och jag följde med dom ut på en club. Himla trevliga tjejer och det bästa var att en av dom bara bodde knappt 10 min ifrån mig.

På lördagen var det lite segt och vid ett kom Chloe in på mitt rum och väckte mig och tyckte nog att jag tagit en alldeles för lång sovmorgon. Jag chillade hela dagen, pratde med Elise i telefon, vilket var super kul saknar henne så. På kvällen hade familjen dinnerparty så då åkte jag och träffa en vän. När jag kom hem var gästerna fortfarnade kvar så då satte jag mig med dom och umgicks. Ett utav paren har jag träffat tidigare och dom var himla gulliga så alltid kul att träffas igen!

Idag har jag vart en sväng i centrum och bara strosat runt. Innan jag kom hit så läste jag på the urban list ”50 things to do in perth”, här är några av sakerna som finns med på listan:

1.      Go for a jog along Riverside Drive. Is so pretty

2.      Go on a road trip to Manjimup to try Manjimup truffles. (Did you know Manjimup provide 80 per cent of Australia’s truffles? Fun fact.)

3.      Go walk around Elizabeth Quay. You have to. It was expensive.

4.      Meander through Fremantle’s west end and get a drink at Strange Company.

5.      Go look at the Belltower. Ha, jokes. Don’t do that.

6.      Do Jacob’s Ladder, and then tell everyone you come across how you just did Jacob’s Ladder.

7.      Enjoy a Sunday evening stroll around Lake Monger.

8.      Go to Kings Park. You always say you should go there more. So pack a picnic and get there.

9.      Try stand up paddle-boarding.

10.    Get some tasty traditional Chinese in Northbridge’s Chinatown.

Så några saker på listan har jag gjort, och idag tänkte jag att jag skulle kolla in Elisabeth quay och kings park. På köpet fick jag också se Belltower, det var inte så mycket att se haha och jacobs ladder, vilket var en trappa med 242 trappsteg, jag vart lite trött efter den ska jag erkänna haha. Kings park var lite svårare att ta sig till än vad jag trodde så spendera en nästan en timme på att ta mig dit. När jag väl var typ där så hade jag fått så hemkt skoskav så jag vände hemåt, jaja bättre lycka nästa gång. Nu ska ni få se de få bilder jag har från veckan

 
 
Lake monger
 
 
 
 
Den fina tavlan
 
 
 
 
 
 
 
Ha det så bra!!

Kommentera här: