Helgen (skulle kommit upp i söndags)

Min andra helg här i Perth har varit super bra. Igår (lördagen) åkte jag till Fremantle. Det var super lätt, bussen gick bara runt hörnet från huset och sen bytte jag till tåget i Perth citý. I Fremantle träffa jag två andra svenska auparier, Sara och Sofia. Vi hade "träffats" på facebook och bestämt för att äta lunch ihop, super gott! Efter det strosa vi runt lite, vi gick på en marknad, köpte munkar och gick till stranden. En trevlig dag på ett super mysigt ställe, väldigt kul att träffa andra folk i sin ålder. På kvällen var jag barnvakt åt barnen vilket också var kul, vi kolla på alvin och gänget och somna super tidigt.
 
Idag har jag vart ute på en promenad nu på morgonen och såg att jag blivit lite röd nästan så måste vara försiktig. Det är vinter här nu men solen är ändå stark tydligen. På eftermiddagen har vi varit på bio som tjejrnas skola anordna, DET VAR KAOS!! Först alla barn som sprang runt och lekte i kön och alla föräldrar som prata med varandra och ropa på deras barn, ljudnivån där inne var döden. Sen fick vi iallafall komma in i biosalongen och under filmen gick det bra, vi såg Despicable 3. Det är full rulle här i huset nu med så ska bara stänga in mig på rummet med hörlurar och netflix resten av kvällen.
 
Här är lite bilder från helgen:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Parken precis runt hörnet som jag gärna sitter i.
 
Ha det så bra

Kommentera här: