Surfcamp

 

En veckas surfcamp

För nästan två veckor sen kom vi fram till Surfcamp i bingin. Det var så himla fint med poolen, husen och allt. Alla människor där var så himla trevliga och hela atmosfären kändes så himla bra!

Vi kom mitt på dagen och hälsade på alla sen spelade kort och åt god mat. Efter vi ätit hoppade vi i poolen som vi sen spendera hela eftermiddagen i, så snacka om att vi fick russinfingrar. På kvällen fick vi någon god middag och så satt vi runt ett jättestort långbord och lärde känna dom vi skulle spendera en hel vecka med. Det känns som man kommit hem när man ska bo på samma ställe en hel vecka och man får frukost och middag.

Tisdag, onsdag och torsdag hade vi surflektioner. Första dagen gick det inte särskilt bra men roligt var det. Andra dagen stod jag iallafall och tredje dagen tog jag nästan alla vågor med hjälp av en instruktör såklart haha. Det var skitkul att testa på men väldigt svårt och jobbigt. På eftermiddagarna hade vi någon annan aktivitet på campet. Första dagen chilla vi vid poolen och sen hade vi surfteori. Andra dagen hade vi beachclean, vilket inte lät kul alls men efter vi var klara kändes det väldigt bra. Vi gick ner till dreamland beach och plockade sex svarta soppåsar fulla med skräp och det var långt ifrån allt. Här på Bali har dom väldigt problem med skitiga stränder och vatten så det var kul att göra lite nytta. Sen stanna jag och Mikela kvar och bada och kolla på den fina solnedgången. På torsdagen hade vi yoga och sen på kvällen hade vi talangjakt. Många skratt blev det verkligen men alla var så duktiga som ställde upp.

På fredagen hade vi en vilodag så då passade vi på att ta lite sovmorgon. Sen hyrde vi moppar eftersom trafiken runt om campet är så lugnt. Så då åkte vi en sväng till stranden sen åkte vi tillbaka till campet så jag kunde vara med och sjunga för Johan som fyllde år. Efter det åkte vi och käka på en jättegod resturang där jag tog en hamburgare som hade typ lila bröd, jättegod var den. Efter det åkte vi till det vi längtat mest efter hela dagen, vår bodyscrub. Då fick vi även massage också och det var så skönt. Sen när vi kom tillbaka till middagen var det ❤️tacos❤️ trots att det var vegetarisk och inte riktigt som hemma var det himla gott.

På lördagen mådde jag inte så bra så då stanna jag hemma från surfingen och sov hela förmiddagen. På kvällen tog Daniel ( En av ledarna) med oss till single fin för att se solnedgången och den var så fin. Njuter varje dag här för vi har det så bra. När vi kom tillbaka åt vi middag och sen var det dags för veckans beerpong tävling. Jag och Mikela var i lag och vi gjorde väldigt bra ifrån oss. Vi kom inte riktigt till final men en tredjeplats fick vi iallafall och kul var det verkligen.

På söndagen var varken jag Mikela eller Karro med och surfa utan vi körde en strandhäng istället. Vi, Cornelia och Wallie hyrde solstolar och bara njöt hela dagen. På kvällen gick hela campet ut och åt på ett ställe där man gjorde sina egna hamburgare vilket var väldigt mums. Det var lite sista natten med gänget så det var en härlig stämning och alla var glada.

På måndagen var det inte lika roligt att behöva säga hejdå till alla och lämna vårt "hem". Vi stanna på campet till sex på kvällen och under dagen roade vi oss med att spela kort. Jag Mikela och Andres spelade ända från 11 tills då vi åkte haha sjukt hur länge vi satt men kul var det. Sen var det iallafall dags att lämna men som tur var så skulle vi iallafall fortsätta resa med Becca, Terese och Andres så vi slapp säga hejdå till alla samtidigt. Vi proppade taxi bilen full och åkte till Sanur där nya äventyr väntade som jag tänkte berätta om imorgon om jag hinner.

Nu ska ni få se lite bilder jag tagit under veckan:

 Våra händer efter all tid i poolen 
 
Här är utsikterna från vår balkong över campet och solnedgångnen, hur fint?!
 
Här är all skräp vi samlat
 
solnedgången som va super fin
 
Bilder från surfingen. 
 
från fredagens strandhäng
 
godaste maten på länge
 
Solnedgången på single finn
 
Där fanns det en apa som tog folks mat. Snacka om att han var nöjd när han fick en pizzabit
 
 
Från söndagens strandhäng
 
här är våra roomies
 
Här är två andra från campet som körde lite sång på restaurangen 
sisra bilden får bli på mig och Josefin.
 
ha det gött 
 

Kommentera här: