Andra skollovet - med barnen

Hej det var inte igår jag uppdatera er men det ska jag ändra på! Lite har jag lyckats göra sedan sist. Jag tänkte dela upp inläggen med barnens skollov och vad gjort under den lediga tiden annars blir det alldeles för långt!

Först var det vanlig skolvecka. Jag och Sasha gjorde en uyflykt till Bayswater vilket var mysigt, vi hade lite piknick och lekte. Resten av veckan medan barnen var i skolan tog jag det fortfarande ganska lugnt då jag var sjuk. På fredagen åkte jag till Anna där vi hade en sleepover och på lördagen bruncha vi och ladda upp inför festivalen vi skulle på på söndagen. Listen out hette festivalen och det var jag Anna och Mikeala en annan svensk tjej som pluggar härnere. Det var kul men framåt kvällen börja det regna och det blev kallt, men godkänd får den. På måndagen var jag ledig, skönt det, så den spendera jag med Federica. Vi åt churros (livets grej) och strosa vid lake monger och fick syn på två black swans!

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Dom två senaste veckorna har varit full rulle, barnen har nämligen haft skollov här vilket innebär att jag har alla tre tjejer hela dagen! Första dagarna var det playdates i parken med både Anna och Federica som gällde. Så skönt när man har vuxet sällskap så man har någon mer än barnen hela tiden haha. Federica har ju även världens sötaste hund som följer med, hur kul!! Det är ju fortfarande vår här vilket innebär dåligt väder ibland så då drog vi ner min madrass till vardagsrummet med massa kuddar och filtar satte på oss pyjamas och hade hemma bio, det uppskattades verkligen av barnen!

 Ikea - lunch
 
 
 
En liten svanfamilj hälsa på i parken

 

Andra veckan blev vädret bättre och vi körde ett premier dopp i poolen. Det var ganska kallt och det sluta med att det bara var jag som var i poolen haha. Vi åkte till Caversham wildlife park and  zoo och gud vilket jobb det är att hålla koll på alla ungar som vill gå åt olika håll blir tokig!! Men mysigt var det ju försåts. Sen blev det mer parkhäng och vi lyckades med ett strandhäng också, dock alldeles för kallt för att bada. Äldsta tjejen har fått för sig att hon ska bli fotograf så hon har fått låna min kamera, så nu har hon tagit massa kort på allt möjligt haha.  
 
 
 
Tjejernas favorit
 
Dagen på zoot var väldigt lyckad
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bara ett få antal från de bilder jag har på min kamera, men fina är dom ju
 
xx
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: