Punta Cana

Efter min första natt i Santo domingo åkte jag till flygplatsen för att möta upp Agnes. Äntligen lite sällskap av någon man känner. Vi tog en taxi till Punta Cana typ två timmar åt väster på ön. Taxi chauffören berättade lite om landskapet och ön så det var roligt iallafall. När vi väl kom fram till vårt hotell fick vi nästan en chock, det var så fint inte alls vad vi väntat. Och Vladimir som jobbade här kunde jättebra engelska (vilket ingen tidigare nästan kunnat) så vi kände oss väldigt välkomna. På kvällen gick vi ut och käka god mat och prata och hade det trevligt.

 

På fredagen var det dags för beach häng, som jag längtat. Vi promenera ner till stranden och oj så fin den var. Vattnet var så blått och stranden så vit och massa palmer, som ett paradis. Vi hängde på stranden på förmiddagen och gick sen hem och laga lite lunch. Eftersom detta var första dagen i solen lyckades jag bränna mig ganska så mycket så det blev ingen mer sol sen utan vi tog en trip till shoppingcentret. Haha vi var ju lite utanför vår comfortzone och tog lokal bussen. Det gick jättebra dit för då var det ju bara att säga ”shoppingcenter” påväg hem var lite svårare haha. Vi trodde vi bodde i Bavaro, vilket tydligen var lite större än just området utanför oss. Men med lite hjälp på dom från bussen så lista vi ut det haha och vi hamna rätt.

 
 
Ha det gött!!

Kommentarer:

1 Anonym:

Hej vilka härliga bilder👍😀💕stor kram från mormor, Ali och Yvonne💕😀☀️

2 Anonym:

Hej vilka härliga bilder👍😀💕stor kram från mormor, Ali och Yvonne💕😀☀️

Kommentera här: