Kallt

Man kan inte tro det men det är kallt härnere. Just nu är det 10 grader och ska regna hela dagen och imorse var det typ 3 grader… Så nu sitter jag under en filt vid värme-elementet och värmer mig. Den senaste veckan har jag gjort litegranna. Förra två veckor sen så åkte jag ner till Lisa en sväng vi åkte till Fremantle och fika lite och strosa runt bland affärer och självklart blev det lite shopping haha.

På fredagen åkte jag och Federica till en kanadesisk au-pair där det även var en del andra au-pairer vi hade en trevlig kväll, alltid kul att träffa nya människor. På lördagen strosa jag och Lisa runt i city på dagen och bara kika.

På söndagen åkte vi till Fremantle, det var soligt och himla härligt. Först käka vi världens godaste hamburgare, sen tog vi en sväng på deras market. Det finns hur mycket fina saker som helst där vill bara köpa allt!! Sen orkade vi inte med alla människor längre så då tog vi bilen till stranden. Där njöt vi av solen, tills den tyvärr gick i moln och prata lite om resor som vi vill passa på att göra här i Australien. Sen var det dags att dra sig hemåt. Hemfärden fick ett oväntat slut då en buss bestämde sig för att byta till min fel helt plötsligt och jag inte riktigt hade någonstans att ta vägen. Jag bromsa och veja lite vilket gjorde att jag körde rakt in i en kant och tror ni att jag fick punktering eller? Såjag ringde Frida som snart kom till undsättning. Medan jag vänta så backa såklart en bil på mig?? Kände kan man ha mer otur, efter mycket om och men fick vi i alla fall hem bilen.

 
 
Parken som var utanför cafeet, fullt av papegojer, haha inte varje dag man ser hemma i Sverige
 
Lite cool street art i Leederville
 
Ett härligt au-pair gäng
 
Fika på miss mauds, ett svenskt cafe
 
Ett litet konstverk på Perths gata i city.
 
Här är lite vilder från dagen i frematle:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ha det så bra!!
 

Kommentera här: