Sista helgen med Sara

Under veckan har jag vart väldigt trött så har knappt orkat göra något. I onsdags var det nästan strom här men jag tog mig ut en sväng till Lisa och umgicks med henne. På eftermiddagen hade tjejerna med sig två kompisar hem så det var full rulle med fem tjejer här hemma, kaos men väldigt kul.

Tårtan vi gjorde tillsammans

 

I torsdags åkte jag och skaffade mig ett gymkort/simkort så nu kan jag börja träna lite här. Även väldigt skönt att ha någonstans att gå till på kvällarna, så man kommer ut ur huset lite! Efter jag fixat det åkte jag till gallerian där jag gick förbi en frisörsalong. Jag har funderat på att klippa mig ett tag nu så tänkte varför inte? Så nu är håret lite fräschare.

I fredags så lagade jag och tjejerna tacos på kvällen, allt känns bättre när man har taco-fredagar. Sen tog jag bussen till Lisa då vi skulle ha en sleepover. En riktig mysig kväll med lite tim tams smakprovning och greys.

På lördagen åt vi brunch med Anna i Victoria Park, ingen av oss hade vart där förut eller visste var det var men det låg bra för oss alla på kartan så därför fick det bli där. Brunchen kan nog var den godaste jag ätit, mums. Sen åkte vi in till city en snabb sväng innan vi åkte hem till mig. Sara skulle nämligen komma och plocka upp oss eftersom hon ville ha sällskap till ikea, vilket vi såklart inte tacka nej till!! Vi åkte dit och år köttbullar och köpte med oss lite lösgodis (himlen). Detta var Saras sista helg härnere så vi passade på att umgås och även göra en liten barrunda för att maxa Saras sista helg. Sen hade vi en sleepover hos mig alla tre, riktigt mysigt.

 

Den fantastiska brunchen 

 
 
Så tråkigt att Sara ska åka hem, kommer sakna dig!!
 

På söndagen chillade vi på förmiddagen och sen skjutsa Sara ner oss till city innan hon åkte vidare. Jag och Lisa bestämde oss för att käka burgare, haha för ovanlighetens skull, men det är ju så gott. Vi har även hittat ett misson för vår tid härnere i Perth – Hamburgare- provare , för att hitta stans bästa burgare. Vi käkade på grill’d som var riktigt gott, lätt bland topp 3 än så länge. Efter det gick vi till Elizabeth quay och strosa innan vi båda åkte hem. En trevlig helg.

 

 

 
 

Igår var det som vanligt och på kvällen gjorde vi pavalova som är en typsik australiensk dessert. Den var jättegod, typ som marängsviss med frukt och bär. Idag har inte vart en lika rolig dag.. Jag insåg att jag har tappat bort min plånbok och måste nu försöka ordna upp detta, så idag har jag och Frida (som vart så himla snäll och hjälpt till) ringt och frågat överallt och även till polisen så får vi väl se. Nu ska jag kika lite greys innan jag lägger mig.

 

MUMS

 

Godnatt!!

 

Kommentera här: