Road trip - Exmouth

Dom tre näst kommande dagar spenderades i Exmouth eller ah national parken vid Exmouth. Här kan man säga att vi var i Australiens outback. Här fanns ingen el eller rinnande vatten, vi sov precis vid vattnet och den ända byggnaden som fanns var ett utedass. Det sprang även massa djur (mest kängurus) runt oss, under natten när vi satt vid bordet kunde man höra dom hoppa runt en. En morgon hade vi även en dingo springandes i campet, kul men lite läskigt.

Under dagarna sysselsatte vi oss med att snorkla, bada, sola och snorkla lite mer. Precis så som livet ska vara på semester. Under snorklingen har jag ju såklart haft med mig min kamera och tänkte dela med mig av lite bilder.

 
Dag 1 - Tulki beach
 
Första dagen bodde vi på Tulki beach. Vi ordna med allt sånt på ett litet visitor centre, där vi även fick tips på
ställen att besöka häromkring.
 
Vårt tältplats
 
Sen blev det en snorkeltur på lakeside
 
 
En jättestor stingrocka
 
Erika aka snorkelmästaren
 
Fin kvällsmat, tuna och crackers och lite grönsaker
 
och kängurus som sällis
 
Dag 2 - tulki beach
Jag och Lisa börja dagen med ett morgondopp och frukost
 
Denna morgon fick ´vi besök av en dingo. Lisa var inne på toan här men som tur var så sprang dingon vidare innan hon kom ut
 
Sen blev det en snorkeltur på lakeside igen på förmiddagen och efter det åkte vi till Sandy bay. Jag fick en chock när vi kom ner till stranden då det var så himla fint. ´Färgen på vattnet var helt amazing, där njöt vi.
 
Svårt att få med på bild.
 
På kvällen kollade vi solnedgången vid fyren och sen stjärnorna. Det var så himla stjärnklart här för det var inte mycket ljus från städer och liknande.
 
Dag 3 - North mandu
 
Idag var vi uppe med tuppen och tog ett morgondopp igen, hur härligt är inte det när man kan vakna och bara slänga sig i havet. Sen var det dags för en snorkeltur, denna gång på Oyster Stacks som också blev mitt favvo ställe.
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag menar hur klara är inte bilderna under vattnet?!? Såå bra.
 
Sen blev det lite lunch innan vi spendera resten av dagen på T-bay (Turquoise bay, som det egentligen heter men var för svårt att säga för mig och Lisa haha)
 
 
 
 
lite snorkling blev det här med
 
Så många fiskar på ett och samma ställe sjukt.
 
 
 
 
 
Det var allt ifrån Exmouth
 
Xxx
 

Kommentera här: