Sjuk

Denna vecka har jag gjort ytterst lite då jag har vart sjuk typ hela veckan. Det började i början i veckan och sen i torsdags var jag helt död. Jag lämna i princip inte sängen på hela torsdagen och fredagen. Som tur var kunde Frida och Fred ta barnen så jag fick vila. Det går tydligen en 48 timmars virus här så var antaglien det jag åkt på för nu är jag bättre igen.

 Så nu i helgen har jag tagit det lugnt. På lördagen öste det regn hela dagen verkligen men jag tog mig ut en liten sväng. Som tur var övertala Fred mig att ta ett paraply för även fast jag bara skulle gå till bussen 100 meter bort hade jag blivit dyngsur. Jag åkte en sväng ner till Perth city. Men jag blev snabbt trött, plus att det var kallt (har vart typ mellan 8-12 grader här) så gick i några affärer. Jag köpte mig en stickad tröja för det har jag insett att det behöver jag om jag ska överleva resten av denna vinter här. Trodde inte riktigt på att det kunde vara kallt när jag packa hemma men jag hade fel kan man säga. Gummistövlar eller boots hade jag behövt nu med så det var ju oerhört dumt att jag inte packa med men sånt är livet. Efter någon timme i centrum åkte jag hemåt och hade lite filmmys och åt choklad.

Idag (söndag) har jag kollat lite på olika ställen runt om här i WA (staten jag bor i) som jag vill passa på att besöka medan jag är här. Jag fastna helt i datorn men vid 12 ringde Frida och fråga om jag ville med dom och äta, det tacka jag såklart inte nej till. Vi åt på en Pirate tror jag den hette, super mysig och så fanns det plats för barnen och leka. Maten var toppen god så den får mer än godkänd. Sen tog jag en promenad och gick uppåt så hamna på en ”kulle” så det var jättefin utsikt över staden. Vi har lite problem med vårt internet men som tur hade jag lite filmer på min hårddisk så kvällen är räddad!! Nästa vecka är det skollov här så då ska vi åka på lite utflykter jag och tjejerna så det ska bli super kul så då har jag förhoppningsvis lite att skriva här på bloggen.

Här får ni lite bilder:

 

 

 
 

 

 

 

 
 
Hur coola ser inte dom här ställerna ut!!
 
Perth

 

Kram!!

Kommentera här: