Thailand

6 mars landade vi i Bangkok. Det känns så konstigt att vi redan är i Thailand! På flygplatsen tänkte vi att vi skulle ta en buss in till centrum så vi frågade en man om hjälp. Vi fattade hälften så efter ett tag på bussen gick vi av och tänkte ta en taxi resten av biten. Chauffören vi fick visste inte riktigt vart vi skulle och så försökte han prata thailändska med oss vilket inte var så lätt, jag kände var är Nasrin när man behöver henne!! Efter en stund hitta vi iallafall till vårt hostel och vi kunde checka in. När vi kom upp till vårt rum såg det inte riktigt ut som vi trodde men vi var nöjda ändå. Rummet låg nämligen med öppna fönster( det fanns gardin) ut mot det lilla caféet som fanns där och madrasserna låg på golvet. Men mysigt var det.

Efter en stund gav vi oss iväg för att äta och shoppa lite. Vi åkte till det stora shoppingcentret MBK, ställer var enormt, det hade typ 2500 affärer! Vi började med att äta och vi hittade ett så bra ställe, fifth något hette det. Det var en foodcourt med massa stånd med mat från hela världen. Det fanns allt man kunde tänka sig! Sen gick vi en stund i shoppingcentret, som var väldigt väldigt förvirrande. Vi gick även lite på en marknad och shoppingcentren brevid. Tack Nasrin för tipsen du gav oss, vi var inte riktigt lika vilsna med dom! Vi gick förbi en tjej som sålde Madame tussaudes biljetter och vi alla tre blev väldigt sugna. När hon sa att vi skulle få 50% slog vi till direkt. Sen åkte vi hem och sov för dagen efter var full av saker att hinna med.

Andra dagen i Bangkok hade vi bestämt att åka till floating market. Chauffören som skulle ta oss dit hade sagt 40 min istället tog det en och en halv timme. När vi kom fram så skulle det kosta 3000 att åka i en båt runt, vilket vi inte tyckte det var värt. Men duktiga som jag tycker vi har blivit pruta vi ner det till 2000. Det var en upplevelse att åka runt där bland en massa båtar och köpa lite mat från en båt och någon sak från en annan.

Efter floating market åkte vi tillbaka in till centrum och shoppingcentren. Vi käkade lite mat och begav oss sen till Madame tussaudes. Det var kul att gå runt och kika lite och så träffa vi ju en massa kändisar😜 Jag har lite bilder jag tänkte jag kunde visa därifrån,Vi kollad också på en kort 4D film med Ice age, vilket var så coolt. Det både snöa, blåste och regna i salongen.

Efter Madame gick vi en sväng bland affärerna innan vi åkte tillbaka till vårt hostel för att hämta väskorna och sedan bege oss mot bussen. Vi hade nämligen bokat en nattbuss ner till färjan över till koh samui. Turen var på 10 timmar men det var snabbt över och vips så var vi på koh samui en ö på östra sidan av Thailand.

Vår tuk tuk resa som jag trodde vi skulle dö under nästan