Houston

Nu har jag redan vart tre dagar här i Houston och som jag trivs!! 

I onsdags när jag landa åkte jag först till tinas jobb och lämna mina väskor. Helt sjukt för det var sjukhus och universitet överallt i skyskrapor. Tina berätta sen att det var världens största medicinska område, så coolt. Sen strosa jag runt lite i city och på kvällen gick vi till en resturang och åt tacos, mums!

 
På torsdagen åkte jag till Nasa space center!!!!! Det var så coolt jag blev verkligen så fascinerad av att komma dit. Först gick jag runt inne i space center. Här fanns även space Shuttlen uppbyggd. Det var när dom frakta tillbaka en del av rymdskeppet på ett flygplan. Så finurligt att tänka ut det och lyckas med detta.
 
 

Sen var det en ”show” som visa hur man levde i rymden, hur man gjorde alla vanliga saker som att äta sova osv. 

Det bästa på dagen var tågturen. Den var 90 min lång men såå värd varje minut. Först fick vi åka till mission Control center, mitt favvo stopp. Här fick vi gå upp till kontrollrummet som användes under den tiden. Det var där allt hände, dom landa på månen, ”Houston we have a problem” så det var riktigt häftigt att sitta i fåtöljerna. 

 
 

Sen åkte vi även till stället där astronauterna tränar och dom har robotar och det var med jättecoolt att se. 

 

Sista stoppet var ett rymdskepp, Saturn 5. Det var så coolt att gå bredvid det och inse hur stor den är!!En väldigt lärorik och intressant dag var det verkligen och jag är så nöjd.

 
 

På kvällen gick jag och Tina och åt på ett hamburgerställe som var jättegott. Det finns verkligen så mycket goda burgare här. Sen tog vi en kvälls shoppingrunda på  target, så kul att allt är öppet sent här. 

 

Hoppas ni har det gött hemma i solen!


Kommentera här: