En vecka

Nu har det gått en vecka och en dag sen jag landa här i Perth. Jag kan nu hitta till skolan, mataffären och tjernas simskola. Jag har mycket kvar att lära men jag kan iallafall nästan backa ut från husets hemska uppfart som är super trång och jag kan nästan prata engelska.
 
Förra helgen tog Frida med mig och två av tjerna upp till Hillarys hamn som var super mysigt ställe med resturanger, badplats, lekplats och några små affärer, jättehärligt så dit lär jag åka fler gånger! På kvällen var jag medbjuden till en middag familjen skulle på, snacka om att jag var nervös. Men det gick jättebra värdparet var super gulliga och bjöd på jättegod spansk mat. Med tanke på hur få dagar jag hade pratat engelska och hur mycket ljud det var (barn, musik och ett till par) så tyckte jag att jag skötte mig bra. På söndagen "övningskörde" jag lite med Frida och bara tog det lugnt.
 
Under veckan som gått så har jag tagit hand om barnen själva vilket gått bra, haha det har varit lite tufft. Ibland vill dom inte riktigt som jag vill men det blir nog bättre om några veckor när vi känner varandra lite mer med. På min lediga tid har jag vart ute på promenader för att kunna hitta lite i området haha. Det finns inte så bra trottoarer direkt men det går bra sen finns det lite mysiga parker här och var.
 
Idag är det fredag och jag är ledig under dagen innan jag hämtar barnen från skolan igen. Idag passade jag på att låna bilen och åka en liten sväng. Jag är ju inte helt bekväm än med den här vänstertrafiken och folk är väldigt hetsiga i körningen här men det gick bra och jag kom ända till ikea! Skönt att komma dit kändes precis som jag var hemma och jag åt lite köttbullar och drack lingondricka. Jag köpte även några plastblommor och ramar som jag ska på rummet för att göra det lite mer hemtrevligt.
 
Hillarys
 
 
Från promenaderna
 
Dagens köp på ikea.
 
Ha det så bra!

Kommentera här: