Roadtrip med päronen del 3

Roadtrip med päronen, själv i Milano

 

På onsdagskväll kom jag som sagt fram till Federica. Det var så himla roligt att träffa henne igen efter nästan åtta månader. När jag kom fram hade hon gjort iordning massvis. Först tilltugg, typiskt italienskt, så prata vi massvis. Sen kom en av hennes vänner och så åt vi alla kvällsmat, pasta pesto, som hon gjort själv. Hur tur hade jag inte som fick massa god hemmalagad italiensk mat.

 
 
Dukat upp super fint
Utsikten från hennes balkong, staden man ser är Milano
Peston som hon gjort själv, såå god

 

På torsdagen hade som plan att se Milano. Jag hade ju återigen super tur som fick en personlig guide och fick se alla bästa ställen i Milano. Det var en otrolig varm dag och svetten bara rann men himla trevlig stad och jag trivdes bra där. Vi käkade god pizza och strosa runt massvis, så som det ska vara.

 
 
 
 
'
 
 
Gucci som målat
 
Nybyggda området

På kvällen laga vi mat hemma och sen hämta vi upp hennes vän Filippo och dom visa mig en bar dom alltid brukade gå till. Det var mysigt och mycket folk i olika åldrar och alla prata med alla, lite för mycket italienska för mig . Men som tur var översatte Federica och Filippo så jag klara mig bra.

 

På fredagen var det redan dags att lämna Federica och Milano vilket var super tråkigt såklart men det var en riktig bra snabbvisit innan bilen skulle börja rulla mot Nice.

Kommentera här: